KARAĐORĐEVO U PRAKSI!
Svjedoci smo da se kroz obezvređivanje institucija BiH nastavlja provedba sporazuma iz Karađorđeva…Tuđman-Milošević!
A sve pod budnim okom EU…!
ADS – Odjeljenja u Banja Luci i Mostaru
Upozoravam patriote ove države i javnost da se, uz pažljivo odabrani trenutak, a to je vrijeme godišnjih odmora, provodi jedna od niza mjera za podjelu države Bosne i Hercegovine na institucionalan način.
Nakon nepotrebnog proširenja sektora i povećanja broja zaposlenih Regulatorne agencije za komunikacije, sada je predloženo osnivanje dvije nove i to samostalne unutrašnje organizacione jedinice Agencije za državnu službu Bosne i Hercegovine – u Mostaru i Banjoj Luci. Ne treba biti previše pametan pa uočiti krajnji cilj ove politike, a to je da se, jedna po jedna, državne institucije podijele na tri dijela.
Činjenice su da je Agencija za državnu službu (u daljenjem tekstu: Agencija) izuzetno važna državna institucija i da njom, od prošle godine, rukovodi direktorica imenovana na prijedlog HDZ-a. Direktorica je pripremila prijedlog Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji Agencije za državnu službu Bosne i Hercegovine. Prijedlog ovog dokumenta dostupan je na veb stranici e-konsultacije
(https://ekonsultacije.gov.ba/legislativeactivities/details/122372-).
U članu 1. predloženog Pravilnika predviđeno je sljedeće: “Agencija se sastoji od osnovnih organizacionih jedinica – sektora, koji se sastoje od unutrašnjih organizacionih jedinica – odsjeka i samostalnih unutrašnjih organizacionih jedinica van sjedišta Agencije u Mostaru i Banjoj Luci”(…)
“Samostalne unutrašnje organizacione jedinice van sjedišta Agencije su Odjeljenja u Mostaru i Banjoj Luci, koja se osnivaju zbog posebne prirode pojedinih poslova”.
Članom 5. planirano je da odjeljenja u Mostaru i Banjoj Luci imaju ukupno osam zaposlenih – po četiri u oba odjeljenja (šef Odjeljenja, dva stručna savjetnika za postavljenja, obuke i stručno-administrativnu pomoć i podršku korisnicima te referent za administrativno-tehničku podršku korisnicima i kancelarijske poslove).
Prevedeno na jednostavan jezik, planira se osnivanje novih odjeljenja Agencije u Mostaru i Banjoj Luci, što je nedopustivo i po državu Bosnu i Hercegovinu veoma opasno, te u suprotnosti sa Odlukom Vijeća ministara Bosne i Hercegovine kojom je utvrđeno da je sjedište Agencije u Sarajevu (”Sl. glasnik BiH” broj 16/02)
Naravno, za osnivanje dva nova, gore navedena odjeljenja trebat će izdvojiti značajna budžetska sredstava, nekoliko stotina hiljada konvertibilnih maraka godišnje (za iznajmljivanje ili kupovinu uredskog prostora, za opremanje prostora kancelarijskim namještajem i materijalom, tekuće troškove, plate zaposlenih itd.).
Članom 28. Odluke o načelima za utvrđivanje unutrašnje organizacije organa uprave Bosne i Hercegovine organizacione jedinice izvan sjedišta organa uprave mogu se osnovati samo onda ako je to predvđeno zakonom ili propisom Vijeća ministara ili ako to zahtijeva posebna priroda pojedinih poslova. U obrazloženju Prijedloga pravilnika nije pojašnjeno šta se smatra “posebnom prirodom pojedinih poslova” u ovom slučaju, a i kako bi kada ne postoji? Nesporno je da je protivno zakonu osnivanje samostalnih unutrašnjih organizacionih jedinice van sjedišta Agencije za državnu službu.
Zakonom je utvrđena osnovna funkcija Agencije za državnu službu Bosne i Hercegovine – da na zahtjev institucija realizira proces zapošljavanja državnih službenika. Shodno tome, Agencija u Sarajevu raspolaže odgovarajućim ljudskim resursima, salom i opremom za testiranje kandidata, kao i kancelarijom za obavljanje intervjua. Jasno je da ne postoji bilo kakva opravdana potrebe za osnivanje ureda u Mostaru i Banja Luci, već da je to dio šireg plana podjele države.
Sada se predlaže i povećanje ukupnog broja zaposlenih u Agenciji za državnu službu Bosne i Hercegovine sa 36 na 54 izvršilaca, dakle za jednu trećinu više, što je potpuno neopravdano. Potrebno je kadrovski ojačati Agenciju u skladu sa postojećim Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i da Agencija, u skladu sa zakonom ,preuzme provođenje svih konkursnih procedura za prijem državnih službnika u Upravi za indirektno oporezivanja, na način kako to Ured za reviziju institucija Bosne i Hercegovine već godinama nalaže.
Uz navedeno, podsjećam da je prošle godine u šest institucija Bosne i Hercegovine sa sjedištem u Mostaru bilo zaposleno svega 28% Bošnjaka odnosno manje od trećine, dok je Hrvata zaposleno čak 40%, iako je zakonima Bosne i Hercegovine utvrđeno da Hrvata treba biti zaposleno 15,45%, a Bošnjaka 50,11%. U 12 institucija Bosne i Hercegovine sa sjedištem u Republici Srpskoj nedostajalo je 330 Bošnjaka, a Srba je bilo za 293 pozicije više od broja koji im pripada po zakonu. Stanje je sada gore i zabrinjavajuće. Ustvari, mora se preispitati dosadašnji rad Agencije, jer su rezultati njenog rada katastrofalni po Bošnjake, a ne dopuštati realizaciju jedne ovakve sulude ideje.
A ova Agencija, koja je zadužena za zapošljavanje i poštivanje zakona vezano za nacionalnu strukturu državnih službenika u ostalim državnim institucijama, sama postupa protivno zakonu. Trenutno je u Agenciji nacionalna struktura državnih službenika 5 Bošnjaka, 6 Hrvata, 8 Srba i 2 Ostalih. Dakle, zaposlenih Bošnjaka manje je od jedne četvrtine, a mora ih biti 50% odnosno pet pozicija manje je Bošnjaka od broja koji im pripada po zakonu.
Zbog svega navedenog, pozivam probosanske snage u Vijeću ministara da ne idu u proces osnivanja ureda Agencije za državnu službu Bosne i Hercegovine u Banja Luci i Mostaru.