𝐎𝐏Ć𝐈𝐍𝐀 𝐉𝐄 𝐔 𝐏𝐎𝐓𝐏𝐔𝐍𝐎𝐉 𝐈𝐙𝐎𝐋𝐀𝐂𝐈𝐉𝐈
Adnan Lihić, stanovnik Tešnja, za Euronews BiH je detaljnije opisao trenutnu situaciju u općini, naglašavajući ozbiljnost višednevne blokade.
Kako je rekao, općina je praktično u potpunoj izolaciji, a stanovnici se suočavaju sa velikim izazovima zbog nestanka osnovnih komunalnih usluga.
“Tešanj je u višednevnoj blokadi unutar teritorije općine, ali i sa ostatkom BiH. Veliki dio općine, oko 80%, nema struje, dok je grijanje onemogućeno za gotovo sve korisnike Toplane. Osim toga, voda nije dostupna većini domaćinstava, a mobilna i fiksna telefonija, kao i Internet, nisu u funkciji za veliki dio općine”, rekao je Lihić.
Dodao je da je stanje u zavisnosti od dijela do dijela općine različito, ali traje već 12, 24 ili 48 sati.
On je istakao da je mnogo prodavnica, pekara i drugih radnji od sinoć ili jutros zatvoreno, jer nisu u mogućnosti da rade bez struje i komunikacija.
Prema njegovim riječima, neke porodice i grupe kuća su bile potpuno izolovane, bez ikakve mogućnosti da stupe u kontakt sa ostatkom svijeta.
“U prvih 24 sata, putne komunikacije su bile gotovo potpuno neprohodne, ali od sinoć (utorak) i jutros stanje je nešto bolje, posebno na glavnim pravcima”, kazao je Lihić, naglašavajući da su sve ekipe na terenu i da rade na sanaciji nastale štete.
𝐒𝐭𝐚𝐧𝐨𝐯𝐧𝐢𝐜𝐢 𝐚𝐩𝐞𝐥𝐢𝐫𝐚𝐣𝐮 𝐝𝐚 𝐬𝐞 𝐡𝐢𝐭𝐧𝐨 𝐩𝐨𝐝𝐮𝐳𝐦𝐮 𝐩𝐨𝐭𝐫𝐞𝐛𝐧𝐞 𝐦𝐣𝐞𝐫𝐞
Lihić ističe, kako su stanovnici uputili apel načelniku Općine Tešanj.
Stanovnici ističu da je cijela mreža putnih pravaca bila u izrazito lošem stanju u prvih 24 sata, a blokade su se nastavile u mnogim naseljima. Zbog svih tih poteškoća, apeliraju na proglašenje stanja elementarne nepogode kako bi se omogućilo efikasno koordiniranje svih resursa i hitno poduzimanje mjera za otklanjanje posljedica.
U svom apelu, stanovnici predlažu sljedeće kratkoročne mjere:
Procjena situacije: Detaljna procjena štete na infrastrukturi, poljoprivrednim površinama i ugroženosti građana kako bi se odredili prioriteti za dalje mjere.
Angažiranje svih dostupnih resursa: Angažiranje ljudskih i mašinskih kapaciteta javnog i privatnog sektora kako bi svi putni pravci bili prohodni i kako bi se omogućio pristup svim naseljima i ulicama.
Obnova osnovnih usluga: U roku od 8 sati osigurati uredno snabdijevanje strujom, vodom, grijanjem, internetom, te telefonskim i mobilnim vezama.
Podrška privredi i čišćenje snijega: Dogovoriti obustavu rada za privredne subjekte gdje je moguće, bez umanjenja plaća zaposlenicima, te obavezati ih na čišćenje svojih dvorišta i parkinga. Očistiti javne prostore poput parkinga ispred škola i igrališta te premjestiti vozila kako bi se očistile gradske zone.
Pomoć najugroženijima: Mobilizirati povjerenike civilne zaštite, Crveni križ i druge organizacije, kao i privatna vozila, kako bi se dostavila hrana, piće i lijekovi najugroženijim osobama.
Informiranje javnosti: Redovno obavještavanje građana putem medija i drugih komunikacijskih kanala o situaciji i poduzetim mjerama.
Apel građanima: Pozvati građane na oprez, pridržavanje uputa nadležnih službi i međusobnu pomoć.
Stanovnici apeliraju da se hitno poduzmu potrebne mjere kako bi se ublažile posljedice nepogode i omogućio normalan život u općini.